• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Hannisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 192
H

Hannisen

Jag har hört talas om att det ska finnas katthem som tar hand om och omplacerar katter. Igår hittade vi en liten övergiven kattunge som vi tog hem och börjat nappa upp. Varken jag eller min kompis har möjlighet att ha kvar den. Vad gör man? Självklart tar vi hand om den tills vi hittar ett alternativ. Någon som vet något katthem i närheten av Göteborg?

Det finns katthem i Gbg. Kolla upp djurskyddsföreningen på gula sidorna, det ligger i Mölndal. De har nästa alltid helt fullt, men kanske det finns en hona som kan tänka sig att ta sig an en unge till. Annars kan de hjälpa er att försöka hitta ett stödhem tills den är stor nog att flytta till ett "vanligt" hem.

Jag ringde dit nu men dem har semester stängt v. 32-33. Typiskt!

Hur gammal är den? Har ni någon vuxen katt som kan "ta hand om den"? Hur länge har ni möjlighet att behålla den?
Jag ska se om det är någon av folk häromkring som har möjlighet att ta emot den. Andra fakta? (Färg, kön?)

Annars är tyvärr avlivning det mest humana alternativet :crazy:

Vad bra att ni tog hand om kattungen! I Gbg finns flera katthem förutom djurens vänner. Gå in på www.orebrokatthem.com under Länkar - Alla sveriges katthem. Där finns en nästintill komplett lista med sveriges katthem, tfn nr och websidor. Förhoppningsvis är det NÅGON som har en hona som kan ta en unge till.
Vad nappr ni med förresten? Modersmjölksersättning är ju det bästa när de är små. Lycka till

Min kompis som har den hos sig nu har två vuxna katter men de är inte förtjusta i den lilla. Ja vore jätte snällt om du (och alla andra) kan kolla runt om någon kan ta emot den. Det är en hane som är grå-vit. Jättesöt. Vi kallar honom Alfons.

Jag ska kolla där. Vi ger honom modersmjölkersättning. Om jag inte hade bott hemma hos mina föräldrar just nu så hade jag behållt honom, han är ju så söt!

Nu har jag hittat ett hem till sden lilla kissen :love:, så är det bara att hålla tummarna för att det funkar.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 120
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
902
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna