Katthem för avlivningshotade kattungar?

Mack_Lobell

Trådstartare
Finns det något katthem eller någon kattförening som tar emot kattungar som ska avlivas? Nu är det såhär att jag hälsade på våra förra katter som bor kvar där vi bodde innan(de som flyttade in i huset tog över katterna eftersom de var uppväxta där) och ena katten har fått kattungar. De har hittat hem till en av dem, men det återstår tre och ingen mer har svarat på deras annonser som de har lagt ut. Jag kan tyvärr inte ta hand om dem, bara en kort tid isåfall, bor i en etta och inte kul för katterna att bo där. De är runt 12 veckor och jag tycker det är så sorligt att de ska ta bort dem... imorgon:(

Så nu undrar jag om det finns några som tar emot katter som inte har något hem eller riskeras att avlivas? Tycker ni jag själv ska ta hand om dem och annonsera om att de söker hem? Det värsta är ju om jag inte får bort dem till något hem, då står ju jag där och måste avliva dem och det skulle jag inte klara av!:cry:

Det är lite bråttom eftersom de ska tas bort imorgon...

Sv: Katthem för avlivningshotade kattungar?

Ring runt till katthemmen runt omkring dig och fråga om dem kan ta emot 3 stycken kattungar. Och förklara hur det ligger till. Kan dem inte det så är det ju bättre att dem avlivas istället för att dem blir vildkatter och föder fram fler katter.

Det är väldigt många kattungar som hittas dumpade nu och det stod t.ex. att Stockholms katthem fick tacka nej till 30-40 kattungar dagligen för att de inte hade plats med fler.
Kan ett katthem i närheten ta dom är det bra , men annars kan du väl försöka själv.
Förresten varför kastrerades inte katterna innan ni flyttade?

Det är väldigt många kattungar som hittas dumpade nu och det stod t.ex. att Stockholms katthem fick tacka nej till 30-40 kattungar dagligen för att de inte hade plats med fler.
Kan ett katthem i närheten ta dom är det bra , men annars kan du väl försöka själv.
Förresten varför kastrerades inte katterna innan ni flyttade?

De var inte tillräckligt gamla just då och de som tog hand om dem verkade det som de skulle göra det. Men nu har jag ringt till ett katthem och de kommer hjälpa mig att hitta hem till kattungarna. Ägarna har hittat ett hem till mamman där hon ska steliseras och de ska behålla ena kattungen, så jag hämtar de andra två imorgon och har dem ett tag tills de får nya hem:)

Märkligt att man kan ha kattungarna i 12 veckor och sedan plötsligt måste avliva dem inom 24 timmar...

Vad bra att det ordnade sig!
Hoppas det får sådana människor att tänka efter. Om man inte är fullkomligt säker på att ha köpare och inte är beredd på att behålla 1-8 kattungar för alltid så ska man inte para sin katt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Sitter och funderar mitt i natten. Vad behöver katthem och liknande organisationer för tillstånd för att ta in/ta hand om katter? Jag...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 742
Senast: Verdandi
·
Katthälsa Hej! Min innekatt Morris har haltat i någon vecka och idag när vi var hos ortopeden så såg hon på röntgen att han hade gamla frakturer...
Svar
18
· Visningar
4 190
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama