Katthår i sängen

fiaskurken

Trådstartare
Efter mycket tjat och en hel del frukost på sängen har sambon (jag fattar inte hur jag lyckades) gått med på att kissemissarna ska få sova i våran säng när de kommer om ett par veckor. Allt handlar om tålamod :p

1. INGA katter var välkomna i vårt hus

2. Efter mycket tjat, pikar och pussar fick jag skaffa EN katt.Jag får själv stå för mat och veterinärkostnader. Den skulle vara lugn och inte bita på hans sladdar. Ingen katt i sängen. Jag nickade, log sött och sa Javisst, älskling, jag lovar. Precis som om jag skulle kunna garantera det :angel:

3. Vi bestämde oss för en vuxen innekatt som vi skulle hämta från ett katthem, allt för att den inte skulle hänga i gardinerna eller kissa bakom datorn. Jag kom hem en kväll och hade beställt en kattunge. han gick motvilligt med på det efter att jag sagt att nu gick det ju inte att ångra sig (sade egentligen till kattägaren att jag var tvungen att höra hemma innan jag bestämde mig):angel:

4. Sambon börjar prata om konstiga saker. Vilka leksaker ska vi ha? Måste man inte tänka på att det ska vara säkert i hemmet? Vilken färg ska vi ha på kattlådan? han frågar om vi inte ska åka och kika på kattungen.

5. Väl hos kattägaren mumlar han - men tänk om den ena blir ensam. Ska vi inte ha en till? :eek: :eek: :eek:

6. Sambon väljer en egen kattunge. och DÖPER den på plats.

7. Kissarna ska få sova i sängen.

8. Han tjatar varje dag om när vi ska införskaffa kattlåda och leksaker.

Sambon är övertygad. Jag är chockad - men glad. Jag har dåligt samvete - Borde jag ha det? :o :o :o

Sv: Katthår i sängen

Här är det tvärtom!! ;)

Pojken har två katter sen tidigare och i början (i hans lägenhet) fick de vara överallt. Men jag kunde inte sova ordentligt... Det sprang katter över ansiktet och det kliade överallt...

Så jag sa helt enkelt att jag nog skulle bli allergisk om de fick fortsätta att vara i sovrummet!! Till nästa helg hade han tvättat alla lakan, städat hela sovrummet och sen gick vi och köpte nya lakan!! :bow: Och sen dess har de inte fått vara i sovrummet mer!! :bump: :banana:

Men annars har jag ju inget emot de små liven!!! Gillar dem till och med!! (Fast bara dem, inte så många andra katter)

Dåligt samvete? Ja, hela tiden :devil:

Här var det jag som vägrade ha katterna i sovrummet. Sambon vädjade för dem. No way sa jag - i två veckor. Sen blev det katter i sängen för hela slanten.

Numera är det bara jag och katterna som bor här, de har mage att lika gärna sova nån annan stans som i sängen och jag är sur :mad:

:D Jag vill gärnaha dem i sängen också.... men misstänker att sambon kommer bli oxtokig om han vaknar med en hårtuss i ansiktet :angel: Han är så känslig, min man :eek: Men om man skakar lakanen varje dag då?

Skakar lakanen? Du, vi pratar KATTHÅR här. ;)

Hemligheten är att du måste matcha lakanen med katterna. Mina katter fäller ljusa hår, alltså är det optimala lakan med ljus bottenfärg och ljust, förvillande mönster.

Mina favoritlakan - som jag framhärdar i att använda - är enfärgat mörkblå :mad: . De ser ut som en ryamatta :angel: .

(När du köper de där matchande lakanen, säg inget till sambon, säg bara att du tyckte att det var dags för lite nya lakan :angel: .

Okej, jag tyckte väl att det lät lite väl optimistiskt även för at komma från mig :D Men om du hittar några lakan som är både gula och grå, hojtar du då? ;) *fasen visste att vi skulle ha tagit två i samma färg*

Ja, han är underbarast i världen!!! Och katterna är med goa nu när jag känner dem!!

Här hemma är det katthår precis överallt. På matbordet, på blommor, på kläder... Ja, på allt :)

Min kära sambo var väl inte heller jättepositiv till att skaffa katt till en början, men jag lyckades få med honom att "titta" på två små systrar som bodde hos en bekant till mig. Sen när han fick höra att de antagligen skulle tas bort om de inte fick ett nytt hem snarast fick dom flytta med till oss illa kvickt :love: Nu är dom som våra bäbisar!

Pojken fick mina katter på köpet när han flyttade in, och han verkar ha tagit dem till sitt hjärta :love:
Han pysslar och stökar och ser till att de har det bra, får mat, blir kelade och lekta....

Hör man honom gå och prata för sig själv, pratar han garanterat med mina pissar.

Har en "Mina Vänner-bok", för vuxna, där han har skrivit.
Och frågan "Bor tillsammans med" har han svarat "corona och två adoptivkatter" :love:

Det är myspysigt med katter i sängen! :love:

Hos oss är det främst hankatten som älskar att sova hos oss. Om vi så bara tänker att vi ska gå och lägga oss så står Bosse redan i sängen med ett förväntansfullt ansiktuttyck. "Nu? Nu? Nu!!!!!! Jaaa!!!" Och så blir han överlycklig när vi börjar klä av oss. Han är först under täcket och lägger sig mitt i sängen, och spinner och trampar och spinner och trampar... Och så makar vi undan honom, någon måtta får det vara, han får faktiskt ligga på sidan av sängen. Då tar det tre sekunder innan han trampar på oss istället. Sedan en tur upp på kudden, snurrar runt, trampar, nosar oss lite i ansiktena, och knölar sig sedan in mellan mig och sambon, för att slutligen somna som en liten boll mellas oss.

Bosse måste vara världens säkraste preventivmedel, sambon och jag kan inte ens röra varandra när vi lagt oss :p

Semlan är däremot lite mer reserverad, sängen är hon misstänksam mot. Men så snart man ligger i en soffa kommer hon som ett skott och spinner högt och ljudligt. Trampar med sina vassa små klor och kräver 100%-ig uppmärksamhet. Annars bits hon. Och han hon bara lagt sig till rätta så ålar hon runt och kan ligga i de mest underliga ställningar, bara magen är överst och matte klappar där så är hon nöjd.

mandalaki skrev:
Mina favoritlakan - som jag framhärdar i att använda - är enfärgat mörkblå :mad: . De ser ut som en ryamatta :angel: .
Då får du byta färg på katten ;) Min katt är svart och fäller brun/grått ullhår, det syns inte mycket på mörkblå lakan, jag har ett mörkblått örngott på kattens kudde för att det inte syns så mycket då.

Här i huset spelar det ingen roll vilken färg lakanen har, katthåren syns ändå :D Med en kissepojke som är vit och svart och en röd hona med vita tecken är man liksom garderad ;)

Du har mina djupaste sympatier att inte kunna ha katter i sängen måste vara ett svårt handikapp :cry: får jag föreslå spynx så du kan ansluta dig till oss normala mäniskor :idea: :angel: :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 183
Senast: Beckie
·
Katthälsa Jag och min sambo har blivit med två söta och underbara små jamare. Vi vill båda ha dem men vi är inte riktigt överens om hur...
Svar
5
· Visningar
3 476
Övr. Katt Vår katt har gått bort av ålderdom, så nu är vi kattlösa. Ny kissemiss ska bli familjemedlem till sommaren, och jag trodde valet var... 2
Svar
35
· Visningar
5 314
Senast: fluffig
·
Katthälsa Min ena skogis har länge haft problem med pälsen. Den har känts fet, tjock och tovig. Jag har försökt att både bada och kamma henne, men...
Svar
6
· Visningar
1 732
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka