Katterna har börjat hata varandra

Nilsdontomme

Trådstartare
Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den yngre hanen har rätt exakt efter löpen började han morra på den äldre. Tidigare har de ätit tillsammans alla tre nu måste jag separera dem. Förstår att det kanske är revir eller rang. Hanen lät vi kastrera nu i veckan i hopp om att det ska lugna sig lite. Tycker ju så mkt om den äldre katten . Förstår inte varför det blir så här och vad man göra ?
 
Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den yngre hanen har rätt exakt efter löpen började han morra på den äldre. Tidigare har de ätit tillsammans alla tre nu måste jag separera dem. Förstår att det kanske är revir eller rang. Hanen lät vi kastrera nu i veckan i hopp om att det ska lugna sig lite. Tycker ju så mkt om den äldre katten . Förstår inte varför det blir så här och vad man göra ?
Risken att det eskalerar är stor då du har en dräktig katt, hon kommer vilja ha sitt revir för sig och sin avkomma och köra bort de andra. Var det en planerad parning? Om inte, varför har ni inte kastrerat henne?
 
Att ha fertila honor och fertila hanar tillsammans är inte att rekommendera och fungerar sällan (och aldrig) bra.

Kastrerade hanar och kastrerade honor fungerar oftast utmärkt tillsammans. Även kastrerade hanar och fertila honor kan fungera tillsammans, men inte alltid.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
15 591
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Ursäkta att det blev så långt 😅 Från början så var min plan att ställa ut Lillkatten(huskatt) men pga corona har vi förstås inte...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: Marty
·
Övr. Katt i oktober 2016 köpte jag cornish Rex katter, en kastrerad hane som då va ca 5 månader samt hans några månader äldre kastrerade...
2 3
Svar
41
· Visningar
17 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp