Katter och platt-tv

Snuffsan

Trådstartare
Min tjock-tv dog och nu är det platt-tv dags. Men hur funkar det mer era katter? Jag ska inte hänga tvn på väggen, räcker det med stativ för att den inte ska välta när katterna går igång? :crazy:

Sv: Katter och platt-tv

föräldrarna ställde sin på ett bord (vet ej om med stativ) sen satte farsan två skruvar i väggen och drog ståltråd mellan tv - vägg för att den inte skulle kunna välta :p

Det funkar bra med bara stativ här. Det beror kanske lite på storleken på TVn och katterna också. ;) Vi har en 40-tummare och ganska nätt katter.

Det fungerar bra för mig.

Jag har lydiga katter som inte får visstas på tv bänken (även om det händer ibland).

Sen om de skulle lyckas rubba platt tv är jag osäker även om mina katter är ett gäng tjockisar.

Vi har en Sony Bravia 40" och fyra katter och vi har valt att skruva fast tv:n i bänken (rejäl ekbänk). Till vår tv följde det med en rem som fästs på tvns: baksida och som sedan kan skruvas fast i bänken.

Mina katter är rätt lugna och min 14 kg tunga 32-tummare står tryggt och stabilt på sitt stativ. Har inte fäst den på något annat sätt.

Vi har bara ställt våran på tv-bänken.

hade en tjock-tv innan och den var väldigt populär att hoppa upp och ner på, men platt-tvn har om inte ens varit nära på att hoppa upp på.
jag äger nog två väldigt intelligenta katter :D

Alla busiga katter som varit här sen vi skaffade platt-tv har aldrig varit i närheten av att välta den. Den står väldigt stadigt på tv-bänken på medföljande stativ.

Vår 42" har oxå klarat sej utan att bli vält, den står på en bänk, utan att vara fäst nånstans.

Däremot blev en av honkatterna förnärmad över att vi bytt tv, hon brukade nämligen ligga ovanpå tv:n i goa värmen och sova och på platttv:n får hon ju inte plats.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: CFrisk
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama