Katter, fascinerande djur

MissFideli

Trådstartare
Eller hur?

19908551.jpg

Sv: Katter, fascinerande djur

Åh, vad är det för härligt gosig pälsklump? Joooo, min favvobukekatt Abbie:love:

Men den sovställningen ser inte bekväm ut!

Hihi.. allt är bekvämt om man är katt. :D
Min Prick ligger gärna fastklämd under saker - duntäcken, stolar eller som här, soffkudden.

Men jag måste få fråga, verkar den inte en aning överviktig din bebis? :o

Härligt att ligga inbäddad! Mina har för mycket päls och tycker det blir för varmt tyvärr :(

Nej, hon är faktiskt inte överviktig, men jag kan förstå att man tror det. Hon är ju av en ras som är väldigt kraftig och är i förvånande bra hull för att vara kastrerad för 3 år sen. Sen är hon väldigt stor för att vara hona, hon är mer som en hane i kroppen.
Visst kan jag vara hemmablind, men dels är hon utställd flera gånger med bra resultat och utan anmärkning på vikten (annat än MYCKET positiv) och dels borde veterinären ha sagt nått i så fall.

Titta på denna kille, typsättare i "min" ras. Han är fertil och absolut inte heller överviktig trots att han ser smällfet ut. Nu tycker t.o.m jag att han är i överkant på vad som borde vara nyttigt, men Abbie är linjeavlad på honom och du förstår säkert var storleken kommer ifrån :D
http://hcdn.myftp.org/mad-design/pedigree_orri/Orri_van_Diaspora7.jpg

Edit: Rasen har dessutom massor av underull i pälsen, vilket gör att den i princip står upp. Det gör ju också en hel del för bredden.

Jo visst är katter fascinerande djur :)

pic_show_id14612876.html

Jag förstår inte varför hon ska ligga så långt ut att hon nästan ramlar ner när hela pallen är tom :confused:

Får väl lägga över alla bilder på henne på en DVD och skicka :D

Ah, jag förstår. Kunde nästan gissa att det var så. :bow:

Min missa är också långhårig men av ngn anledning älskar värme mest av allt. Duntäcket vill hon gärna ligga nerbäddad under, helst ska det ligga i en stor hög uppepå henne, eller så kryper hon in under lakanet när jag ska bädda, krälar sig fast i mitt hår eller ligger under mattes ben eller arm i sängen, med täcke ovanpå såklart. Tungt och varmt. :D Inte helt frisk men det är lite raskatt i henne så det förklarar en hel del. :cool:

Här ligger inte täcket riktigt uppepå som hon vill ha det - därav jamandet.

Men så söt :love:

Menar du den svartsilverfärgade kissen på sist bilden, så var den sssara_'s.

Tack för tipset MissFideli ! :) Det med jpg!

Hihi.. allt är bekvämt om man är katt. :D

Det tycker vår katt också. Han klämmer också gärna ner sig där han näääästan inte får plats. :p

som mellan soffa och fönster:
19212927.jpg

eller i en alldeles lagom (?) stor korg (som han till sin stora förtvivlan faktiskt har växt ifrån nu):
16402060.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
393
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
659
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
179
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama