Kattens korrekta färgbenämning?

Man måste se en bild rakt från sidan för att kunna säga.
Svartsköldpaddspotted eller svartsköldpaddtigré beroende på om sidan är prickig eller randig.

Edit: Ser dock ut att vara svartsköldpaddtigré.
Sidan är typ randig, men magen är prickig. Hon är kamouflagefärgad:p, smälter perfekt in i ridhusunderlaget.
45B97680-5271-4AF5-BDED-3E8ACCFDE98A.webp

Är sidan randig, är hon tigré. Magen är prickig på alla mönstrade utom möjligtvis homozygot tickad. Är dina prickiga på magen, @cirkus ?

Nope! De är helt enfärgade i bottenfärgens kulör under magen. De enda tecken de får ha är de i ansiktet - inga ränder på benen eller halsband är tillåtet. Detta är en bild på smått folks mage. @bollen__ s Rut till vänster och Astons mage
rutochaston.webp

DSC_1137.webp

När det finns folk som kan kattfärger, vår ena hankatt är svart och vit men har en ljusare fläck som varken är vit eller svart på ena skuldran. Den syns lite på hans högra sida på bilden. Någon som har koll på vad den beror på och vad den heter?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 966
Senast: Zpunk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama