iafia
Trådstartare
Nu har vi haft våran kille i snart 6 veckor och upptäckte i torsdags förra veckan små klösmärken på soffans armstöd och jag vet mycket väl att de inte varit där förut. Alltså har han börjat att klösa på soffan nyligen och jag kan inte riktigt förstå varför. Han har en klösmöbel som han älskar, han leker där, klöser, sover och ligger på span. Han är där fortfarande men går ibland bort till min dyra och fina soffa och klöser. Senast imorrse efter han fått sin frukost sprang han bort ditt och stod och klöste. När jag kommer på honom har jag fyat honom bestämt och burit bort honom till hans klösmöbel. Vi har nu bestämt att han inte får vara i vardagsrummet när ingen är hemma så vi någon alltid kan korrigera honom när han går till soffan men han passar orädd på att klösa när vi är hemma med. Har ni några tips!? Blanding av ättika och vatten att spruta på problemområdet har jag hört funkar, nån som provat? Han är 18 veckor nu och vi vill få bort det så fort som möjligt innan det blir en ful ovana eftersom han bara hållt på med soffan högst 5-6 dagar. Vi aktiverar honom mycket, leker 2-3 timmar om dagen med honom, mina föräldrars hundar leker han ofta med när de är på besök och han får vara på innergården (vi bor i stan) nästan varje dag en stund. Vad ska vi göra?