Katten äter fiskmat

Sinfonie

Trådstartare
Du blir vad du äter

Ja, hon har nog sett det alldeles för mycket..
igår kom jag på henne med att ligga och gnaga på akvariet för att få i sig fiskmatsresterna. Fiskarna som simmade i, var totalt ointressant.

Idag, när fiskarna skulle få mat kom hon farandes och knuffade till min hand, så givetvis spillde jag ut några flingor som hon genast tuggade i sig.

Är det farligt för en katt att få i sig fiskmat?
Kan det hända något över huvudtaget?

Sv: Katten äter fiskmat

Det är säkert inte hälsosamt i större mängder, men nån flinga hit eller dit gör säkert ingenting.
Katter äter dom mest konstiga saker.. Min lillbuse knaprar gladeligen i sig all sorts frukt, allt från vindruvor till citrus till banan. Och i stort sett vad som helst som stoppas i mattes mun, sen om det är gott eller inte är oviktigt, men allt ska smakas! :bump:

Naah.. kan inte tänka mig att det är speciellt farligt. Det är ju mest torkad fisk och lite biprodukter typ...

Mina katter älskar fiskmat också.
Dom får inga mängder (då blir det dyyyrt) men en liten dutt när dom sitter och tigger länge. Maltabletter gillar dom oxså.
Som sagt säkert inget farligt alls, då hade vi inte kunnat mata fiskarna med det eller?

/B

**Måste ju svara så jag hittar tillbaka hit för att se om någon kommer med något forskar-svar, haha.

Våran ena katt äter också fiskmat! Varje gång jag skall mata fiskarna trycker hon huvudet i burken, haha. Och henne är det inget fel på...än... x)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 175
Senast: WildHorse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama