katt som spyr galla

tinna

Trådstartare
Fick frågan av en bekant. Hennes katt, 1 årig hona, kräks galla, äter eller dricker inte. Slö, vilket hon inte är annars. Detta har varat sen i natt, alltså snart ett dygn. Är det någon här som har en aning om vad det kan vara, hur snabbt ska man åka till veterinär? Det är en innekatt.
 
Sv: katt som spyr galla

Äter den inte alls är det bråttom, katter drabbas rätt fort av leverförfettning om dom svälter. Så äter den inte alls måste den tvångsmatas. Jag skulle åka in akut till veterinär och be dem komma så det inte sitter nått i vägen i hals/mage/tarm. Ringer ni veterinär och berättar att den varken äter eller dricker kommer dom troligen säga åt er att komma in snarast.
 
Sv: katt som spyr galla

Den borde redan ha varit på väg till veterinären. Hoppas att den varit där nu och att den är på bättringsvägen.
 
Sv: katt som spyr galla

Så fort en katt är kraftigt allmänpåverkad ska man ta kontakt med en veterinär omedelbart.
 
Sv: katt som spyr galla

De kontaktade vet igår, vet sa att de skulle avvakta tills idag. Hon var inte bättre idag heller så de har varit hos vet.
Hon kände något som inte verkade helt ok i buken. Den har fått medicin och är hon inte bättre i morgon så blir det troligen operation.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 174
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 162
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp