Katt som river på tapeter?

I

IrishCobTinker

Hej! Jag har en katt som är 2 år. HAn började sitt liv som ute katt, sen så var jag tvungen o flytta till lägenhet för några månader sen. O nu det sista har han börjat riva på tapeter, han har klösbräda. Finns det något man kan göra så han slutar??

Sv: Katt som river på tapeter?

Har du klösträd eller en klösbräda? Oftast vill de ha ett klösträd, han är väl antagligen van vid träd utomhus antar jag.
Kommer du på honom med att klösa på tapeten så bär över honom till klösbrädan. Säg ett markerat NEJ/FY vid väggen och beröm vid klösbrädan.
Blomspruta kan fungera men jag tror ändå du måste visa klösbrädan, det kan ta tid men ge inte upp.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama