katt som löpt.

nyckelpiga

Trådstartare
mni katt löper inte just nu,men gjort för mer än en vecka sedan.hur är det kan hon bli med ungar även om hon inte löper för tillfället o möter en hankatt`???

Sv: katt som löpt.

Honkatter som inte löper släpper sällan en fertil hane nära (om dom inte känner varandra) men vill du vara säker på att hon inte blir dräktig så kastrera henne.

teoretiskt kan en hondkatt bli dräktig fast hon inte löper. Löpningen och ägglossningen kan nämligen komma igång utav själva parningen.

Så om du inte avser att avla med henne, så är kastrering det säkraste och bästa på många sätt.

teoretiskt kan en hondkatt bli dräktig fast hon inte löper. Löpningen och ägglossningen kan nämligen komma igång utav själva parningen.

Så om du inte avser att avla med henne, så är kastrering det säkraste och bästa på många sätt.

Teoretiskt ska inte detta kunna ske eftersom de mogna äggen tillbakabildas om ägglossning inte sker under löp.

Sedan kan man fråga sig hur stor del av löpet vi egentligen märker av. Löpbeteendet hos en hona behöver inte vara så tydligt hela tiden så i en del fall kan hon nog fortsätta löpa en vecka till fast ägaren inte märker av det. De tydliga löptecknen kanske bara uppvisas under förlöp och höglöp.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
34
· Visningar
2 408
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka