Katt som löper och kastrering

M

MissSY

Heje!
Jag har lite problem med min minsta katt. :love:Hon år precis 1 år fyllda.
Nu har hon hållt på i snart en vecka att skrika och sätta rumpan i vädret samtidigt som hon trampar med baktassarna, samt stelar till som en pinne ibland när man håller henne.. :cry:
Nu är de så att jag har ingen erfarenhet alls av katter som löper min äldsta kastrera vi tidigt så hon har aldrig gjort det. Anledningen till att vi inte har kastrerat Stella (minstingen) är för att de tyckte att hon var tillräckligt utvecklad när vi var där(då var hon ändå 6 eller 7 månader) så de har liksom inte blivit av sen.:o
Vad har ni för erfarenhet av löp? Vad gör ni när de skriker? Grannarna kommer ju bli tokiga!! Och jag tycker så synd om henne.
En fråga till. Jag har läst någonstans att man inte ska kastrera en katt under pågående löp? Vet ni hur de är med de? Enligt min veterinär är de helt okey....men jag litar inte helt på det. Har hur som haver bokat till till kastrering på fredag och då borde de vara över!!

Sv: Katt som löper och kastrering

Det går inte att göra så mycket när katten väl löper, det är bara att låta henne löpa färdigt.

Det går finfint att kastrera under löp, blödningsrisken ökar något men om veterinären som ska kastrera tycker att det är OK så ser jag inget problem med att kastrera en löphona.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en honkatt som är 1,5 år. Hon har hittills fått P-piller eftersom tanken var att ta en kull på henne nästa år. Men hon är dels...
Svar
12
· Visningar
3 414
Senast: Sassy
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: Yrja
·
Övr. Katt Liten pissig löpande katt, sköldpaddsfärgad med vita tassar, vit nos och ett galet inre. Ganska exakt ett år gammal (2 mars). Har du...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama