annaklara
Trådstartare
På senaste tiden har min katt börjat göra illa sig hela tiden, han är utekatt och vi bor ganska centralt till, vilket har gjort hela sitt 8-åriga liv.
För kanske en månad sedan fick han en böld mellan trampdynorna och haltade som bara den, självklart åkte vi till veterinären och han fick pencillin och tratt på huvudet. Dock fungerade det inte med tratten då han blev alldeles för frustrerad och ledsen.
Bara för någon vecka sen var han rejält halt igen, bar till veterinären där han fick pencillin.
Nu idag är han halt, igen. Nu haltar han inte så mycket, men märkbart.
Får se om det blir veterinären imorgon, beror på hans tillstånd.
Vi misstänker att någon vildkatt har kommit till gården, alltså min katts revir, och bråkat. Imorse var han rätt så tilltufsad och lerig.
Tror ni det finns något sätt att bli av med inkräktarkatten?
För det första vill jag inte att min misse ska ha ont, men även är det rent ekonomiskt då behandlingar kostar mycket.
Tex besöket förra veckan kostade ca 800 kr.
För kanske en månad sedan fick han en böld mellan trampdynorna och haltade som bara den, självklart åkte vi till veterinären och han fick pencillin och tratt på huvudet. Dock fungerade det inte med tratten då han blev alldeles för frustrerad och ledsen.
Bara för någon vecka sen var han rejält halt igen, bar till veterinären där han fick pencillin.
Nu idag är han halt, igen. Nu haltar han inte så mycket, men märkbart.
Får se om det blir veterinären imorgon, beror på hans tillstånd.
Vi misstänker att någon vildkatt har kommit till gården, alltså min katts revir, och bråkat. Imorse var han rätt så tilltufsad och lerig.
Tror ni det finns något sätt att bli av med inkräktarkatten?
För det första vill jag inte att min misse ska ha ont, men även är det rent ekonomiskt då behandlingar kostar mycket.
Tex besöket förra veckan kostade ca 800 kr.