Katt som gäspar?

Blå

Trådstartare
Vad betyder det när katten gäspar stort så fort den får syn på en? När man kommer hem? Eller när man klappar?

Blir den avslappnad? Eller blir den trött så fort den ser mig?

Kanske att den har just vaknat? :D
När jag kommer hem och ser katten möta mig med en gäsp så vet jag att hon har sovit bort typ hela dagen, som jag önskar att jag kunde göra ... :cautious::D

@Blå gäspande kan betyda olika saker beroende på situation. I ditt scenario, om katten ger dig ögonkontakt, blinkar och sträcker på sig i samband med gäspandet betyder det att den slappnar av 😄

Min brukar gäspa då vi har en intensiv diskussion om att han ska sluta gnälla ;) Det är som att han ger sig då han gäspar. En låång kombination av gäspning och jam.

Liknande trådar

Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: Tualma
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
24
· Visningar
849
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka