Katt som gäspar?

Blå

Trådstartare
Vad betyder det när katten gäspar stort så fort den får syn på en? När man kommer hem? Eller när man klappar?

Blir den avslappnad? Eller blir den trött så fort den ser mig?

Kanske att den har just vaknat? :D
När jag kommer hem och ser katten möta mig med en gäsp så vet jag att hon har sovit bort typ hela dagen, som jag önskar att jag kunde göra ... :cautious::D

@Blå gäspande kan betyda olika saker beroende på situation. I ditt scenario, om katten ger dig ögonkontakt, blinkar och sträcker på sig i samband med gäspandet betyder det att den slappnar av 😄

Min brukar gäspa då vi har en intensiv diskussion om att han ska sluta gnälla ;) Det är som att han ger sig då han gäspar. En låång kombination av gäspning och jam.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
594
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
36
· Visningar
2 559
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion
  • Reklamera häst