Katt som fiskar - eller?

Vinterbad

Trådstartare
Vi bor intill en sjö och en av våra katter har flera gånger kommit hem med småfisk, både mört och abborre. Fiskarna är färska, ibland levande till och med. Vi tror inte att han får dom av någon som metar eller att det är måsar som tappar fiskarna. Så han måste på något vis fiska själv.:confused:

Är det någon som har varit med om detta, eller sett en katt som har lyckats få upp småfisk själv? Jag får väl sätta mej vid stranden och vakta...

Ja det kan de göra även om det inte är så vanligt. Duktig katt du har!

Min första katt som jag hade när jag var liten tyckte om att fiska. Han gick dock ej lös men jag brukade fånga småfisk med håv och ha i en hink eller balja och där tyckte han det var jättekul att fiska sin egen fisk. :)

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 729
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter, Göte 10 år och Igor 9 år. Göte har behövt flera turer till veterinär sista tiden då han skadats och därefter fått...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama