Katt som drömmer OFTA.

millifjoris

Trådstartare
Hej,

Jag och sambon har en ~11 år gammal katt vid namn Kerstin. Hon är en oerhört social och trevlig katt som gärna är där vi är och som spinner så fort man tittar på henne. Hon verkar trivas rätt bra med oss och det liv hon lever.
Hon har drömt lite titt som tätt tidigare (kanske oftare än vad vi sett) men nu på senaste så drömmer hon så gott som varje gång hon somnar verkar det som. Hon sover VÄLDIGT djupt och vaknar ibland inte ens av att man tar i henne.
Hur hade ni tolkat detta? Som något positivt, att katten känner sig såpass trygg hemma att den kan sova så djupt det bara går. Eller som att något är knasigt, eftersom att det har "eskalerat".

Hon är ju ruggigt söt när hon ligger och rycker hejvilt.. <3 Men kan ändå inte låta bli att överanalysera lite.

Hej,

Jag och sambon har en ~11 år gammal katt vid namn Kerstin. Hon är en oerhört social och trevlig katt som gärna är där vi är och som spinner så fort man tittar på henne. Hon verkar trivas rätt bra med oss och det liv hon lever.
Hon har drömt lite titt som tätt tidigare (kanske oftare än vad vi sett) men nu på senaste så drömmer hon så gott som varje gång hon somnar verkar det som. Hon sover VÄLDIGT djupt och vaknar ibland inte ens av att man tar i henne.
Hur hade ni tolkat detta? Som något positivt, att katten känner sig såpass trygg hemma att den kan sova så djupt det bara går. Eller som att något är knasigt, eftersom att det har "eskalerat".

Hon är ju ruggigt söt när hon ligger och rycker hejvilt.. <3 Men kan ändå inte låta bli att överanalysera lite.

Ring och rådfråga vet för säkerhetsskull. Det kanske är någon form av EP? Låter märkligt att hon inte vaknar när ni tar i henne...

Har varit i kontakt med vet. som sa att det inte är något att oroa sig för så länge hon är pigg och frisk i övrigt :) Och det är bra mycket krut i gamla tanten så jag är inte orolig. Hade hon varit hängig eller dragit sig undan hade jag reagerat mer.
Vi tar ju såklart inte hårt i henne när hon sover, mer en liten klapp eller hålla lite i tassen och klämma för att se om hon reagerar. Ibland vaknar hon, ibland inte. Hon drömmer en stund och sedan vaknar hon, ser sig omkring, byter sida och somnar om.

Liknande trådar

Katthälsa En vän till mig har en 19 år gammal huskatt som vaknar av sina mardrömmar. Det går i perioder, kan sova lugnt och fint i några veckor...
Svar
3
· Visningar
4 016
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Ja nu blev ju rubriken inte helt 100 men hursomhelst! Vi skaffade en kattkompis till vår heliga birma (hankatt) i oktober förra året...
Svar
10
· Visningar
2 216
Senast: Aliche
·
S
Övr. Katt Har haft mina två katter i drygt tre veckor nu. Den ena (Tanza) bara bets och revs, både på oss (min sambo och mig) och på den andra...
Svar
16
· Visningar
3 528
Senast: Saril
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 563
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama