Katt med känslig mage

turbofling

Trådstartare
Vi kommer ta över en kastrerad hankatt, han är 6 år och har en känslig mage. Senaste året har han ätit bara torrfoder (royal canin, sensitve) och da har hans mage varit bra. Tidigare åt han även "burkmat" och var ofta lös i magen. Hans mamma försvan när han bara var ngn dag gammal så han är uppfödd med nappflaska. Han är liten, väger inte ens 2 kg. Han är innekatt

Jag har för mig att jag läste ngnstans att bara torrfoder inte är så bra för katten och att royal canin inte är det bästa i den prisklassen.

Vad tänker ni?
 
Senast ändrad:
Sv: Katt med känslig mage

men om katten är bra i magen av fodret han äter nu och är dessutom känslig i magen är det ganska dumt att byta/testa andra foder.
 
Sv: Katt med känslig mage

Det är sant, jag är bara rädd att det inte ska vara bra i längden (läste tex om urinstenar)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Sassy
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min ena katt har sen nån vecka börjat putsa sin päls kort på mage och ljumskar (bak). Han har sedan ett antal år konstaterad nedsatt...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Liten
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp