Katt med drän efter böld

Blixa

Trådstartare
Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän.
Hur länge är det vanligt att de är hängiga efter ett sådant ingrepp.
Han äter blötmat med hyfsad aptit och går på lådan, men annars är det inte mycket med honom. Ligger mest och sover, går långsamt.
Jag ska ringa vet i morgon (måndag). Hade ni varit mer oroliga än så?
 
Ingen antibiotika. Bara smärtstillande/antiinflammatoriskt.

Okej! Märks att jag inte haft utekatt på ett tag, förr gav man alltid antibiotika vid bölder eftersom de ansågs infekterade. Men då är det inte därför han är loj. Hade nog, som du är inne på, ringt och rådfrågat veterinär imorgon.
Hoppas det går bra med slagskämpen ❤️
 
Okej! Märks att jag inte haft utekatt på ett tag, förr gav man alltid antibiotika vid bölder eftersom de ansågs infekterade. Men då är det inte därför han är loj. Hade nog, som du är inne på, ringt och rådfrågat veterinär imorgon.
Hoppas det går bra med slagskämpen ❤️
Tack! ❤️
 
Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän.
Hur länge är det vanligt att de är hängiga efter ett sådant ingrepp.
Han äter blötmat med hyfsad aptit och går på lådan, men annars är det inte mycket med honom. Ligger mest och sover, går långsamt.
Jag ska ringa vet i morgon (måndag). Hade ni varit mer oroliga än så?
Min katt har också fått drän efter en bitskada, hände i fredags. Han står på Metacam och antibiotika. Har varit otroligt ledsen och bara gått och gömt sig, men han har mest varit besvärad av tratten. Nu har han fått en body och är mer glad, men är fortfarande ganska låg och trött.
Har du kollat tempen på din kisse?
 
Inte kollat temp, men pratat med veterinär som inte bedömde situationen som akut. Har tid i morgon. Håll tummarna för oss!
 
Min var allmänt låg under hela proceduren (totalt ca 6 veckor pga 2 op). Det berodde dock mest på kragen. Tratt gick inte alls så jag köpte en uppblåsbar krage som de inte är lika begränsade med, kan äta osv. I hennes fall var lågheten dock främst mental, så det är ju viktigt att veta att det inte är fysiskt såklart.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 849
Senast: Catsu
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 935
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 325
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 133
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp