katt med diarré

Nu har det inhandlats foder, tillskott och träckprovskit, hoppas på bättring och tackar för råd.

Köpte diarsanyl och Hills i/d.

Har en katt som är några storlekar mindre så måste ha fri tillgång till sitt foder, några bra uppfinningar så hon kan äta utan att magkatten kommer åt?

Har en katt som är några storlekar mindre så måste ha fri tillgång till sitt foder, några bra uppfinningar så hon kan äta utan att magkatten kommer åt?
Jag har byggt en utfodringslåda med kattlucka som går på microship. Funkar super! Finns ju även de med magnethalsband om man hellre vill ha det (eller om katten inte är chippad).

Göra nån liten låda med ett så pass litet hål att den lilla kommer in men ej den stora :)

Göra nån liten låda med ett så pass litet hål att den lilla kommer in men ej den stora :)

Ja jag får försöka mig på någon sådan lösning, bara det att stora Herr katt ser allting som är stängt som en stor kränkning och ska in till varje pris. Måste alltid låsa ytterdörren så han inte släpper ut innekatten och man kan glömma att gå på toa utan honom. Byrålådor öppnas till höger och vänster och tycker han det är för trångt kastar han helt sonika ut kläderna på golvet så han ligger skönt :D . Kul kille helt enkelt, ska bara försöka överlista honom.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
477
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
607
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
974
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama