Katt-marodör

Sv: Katt-marodör

Spara alla kvitton. Jag antar att det har kostat lite att fixa oredan denna katt har ställt till med. Kräv sedan ägaren på pengar och anmäl för skadegörelse. Det kan inte vara rimligt att man ska palla med att katten faktiskt förstör ens egendom (varken det handlar om katter eller rent materiella ting). Om människan inte gör något får du anmäla till miljö & hälsa. Hankatten bör ju kunna ses som en sanitär olägenhet.

Mer än så vet jag inte om du kan göra... annat än att själv skaffa en hane som är större och elakare än grannens så att grannen får uppleva samma sak själv. ;) *ironi*

Med tanke på att sveriges katthem redan är överfulla med katter som söker hem, så tror jag att många katter mår bäst av att avlivas.

Jag pratade med grannen igår och hon berättade att hankatten kommit hem med ett sår och efter det har vi inte sett till honom så nu har det gått några dagar utan att han varit här! Så Måns hade nog lyckats stå emot honom ganska bra, även om jag inte vill att den katten ska bli skadad.

//millus

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 755
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 494
Senast: Breaktown
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Övr. Katt Hej. Inte varit aktiv på flera år men nu är jag helt rådvill och behöver hjälp så vänder mig hit i hopp om hjälp. Jag har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 601
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama