Katt blöjbyxor

A

Arya

Kanske en dum fråga men efter att ha sett bilderna i kattkläd tråden så började jag fundera på hur pratktiskt dom kan vara. Har en hona som vill inte sluta att kissa på golvet. Har provat alla olika tekniker och låtit vetrinärer ta en titt på henne men inget hjälper.
Men hur fungerar katt blöjbyxorna, tror ni att det skulle kunna hjälpa?

Sv: Katt blöjbyxor

Jag tror det blir svårt att hitta nått att lägga i blöjan som kan suga åt sig så mycket vätska på en gång. Man sätter ju oftast blöjor på strilande katter, och dom småskvätter mer än kissar. Inte alls samma mängd. Dom flesta verkar använda vanliga trosskydd i blöjorna, men dom räcker nog inte till. Och kraftigare bindor är ju större och svårare att få till på en liten kattrumpa.

Mja, man brukar ju ha det till strilande hankatter, för att stå ut med att ha en fertil avelshane. Inte till icke rumsrena.

Apropå blöja, här är en helt vansinnig uppfinning för hund:

http://www.fellowlike.com.tw/en/?d=product2

Sorry om jag stjäl tråden...

Trodde att det var nåt sånt tyvärr, för det hade varit väldigt praktist. Speciellt då hon är en avelshona, hittils har dock inga av hennes avkommor lärt sej sin mammas oseder, men risken finns ju alltid.
Men tack för snabba svar

böljbyxor för katter ? finns det ? var hittar man det i så fall?:confused:

Jag har låtit min hane gå för länge med byxorna ibland så att han faktiskt har kissat i dem och det blir väldigt blött då. Det är bara vanliga bindor i och de håller inte urin så bra.

Det finns dock de som sätter spädbarnsblöjor på sina fertila hanar och får det att funka. Sådana blöjor klarar ju av riktig urinering.

Man kan ha blöja på katten, minsta storleken för barn, och så får man klippa hål för svansen o sen tejpa fast blöjan ordentligt annars åker den av. Men det är inte att rekomendera då katter får eksem av urinet som fräter på huden, precis som på barn, så då måste man smörja in med sink-salva eller dyligt. Jag tror inte att det är en lösning för dej, det var inte det ens för min katt som är inkontenent!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 034
Senast: MissFideli
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama