Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även fast hon endast " mjölktrampar " som hon gjort sedan hon va bebis? Hon visar inga som helst tecken på att hon löper.
Hur tidigt får man sterilisera en honkatt nu för tiden?Hon är ett år så ja, hon kan absolut löpa. Mina två senaste honkatter löpte någon månad innan de fyllde ett år (det var på den tiden man kastrerade sent). Ska katten inte gå i avel är det bara att ringa veterinären för en tid för kastrering.
Tror det är runt 1 årHur tidigt får man sterilisera en honkatt nu för tiden?
Rekommendation veterinärförbundet tror jag är fyra månader, men en del kastererar (man kastererar även honkatter) innan 12 veckor.Hur tidigt får man sterilisera en honkatt nu för tiden?
Här står det sterilisering på veterinärens hemsida. Fick även höra att p-piller till katt inte finns längre.Rekommendation veterinärförbundet tror jag är fyra månader, men en del kastererar (man kastererar även honkatter) innan 12 veckor.
Även om det står sterilisering är det kutym att man kastrerar även honkatter. Vid sterilisering kapas bara äggledarna, det tar inte bort löpen, hon kan bara inte bli dräktig medan vid en kastrering tar du ju bort allt så då löper hon inte längre. Tror faktiskt inte det finns någonstans i Sverige där honkatterna steriliseras längre, även om benämningen hänger kvar...P-piller till katt har varit restnoterat en längre period, kommer tillbaka då och då för att sen restnoteras igen...Här står det sterilisering på veterinärens hemsida. Fick även höra att p-piller till katt inte finns längre.