kastrerad, släppa ihop med andra?

Phaedra

Trådstartare
Min unghäst på två år är kastrerad(liggande) för tio dagar sen, allt ser okej ut men han är fortfarande lite svullen. Han ska släppas in i en unghästflock och det bästa vore att göra det i helgen då det finns folk som kan övervaka det hela under längre tid. Är det för tidigt? Kan såret gå upp igen om han springer för mkt?

Sv: kastrerad, släppa ihop med andra?

Att vistas i unghästflock medetsamma efter kastration är en bra proylax mot svullnad och också en bra behandling om svullnad väl har uppstått. HH

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 256
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur