Kastrera samtidigt?

Eliin_87

Trådstartare
Har två underbara katthonor här hemma som nu har blivit 6 månader =)
Vet inte om dom har blivit könsmogna,men dom har blivit otroligt jamiga och klängiga helt plötsligt.

Funderar på kastrera dom, ska jag kastrera båda samtidigt? Nån som vet vad som är bäst?

Mvh: Elin
 
Sv: Kastrera samtidigt?

Jag skulle kastrera dem samtidigt, absolut. Ingen kommer vara särskilt sugen på att busa och irritera den andra så det är nog det bästa du kan göra. Låta dem vara konvalecenta tillsammans.
 
Sv: Kastrera samtidigt?

absolut kastrera dem samtidigt. Det är jobbigt när en är pigg och glad och ska busa igång den andra som skall vara konvalecent. Gör det på en gång, är redigt dags nu. =)
 
Sv: Kastrera samtidigt?

Jag tycker absolut att du skall kastrera dem samtidigt. Numer kan man kastrera honkatter via ländsnitt istället för buksnitt vilket ger mindre sår. En katt som inte är kastrerad brukar stå högre i rang än den som är det så även ur den synvinkeln kan det vara schysstast att fixa dem båda samtidigt så de slipper få tjafs om rangordningen. M.v.h
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
1 148
Senast: Liten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 696
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp