Kastrera en hingst

lillajag89

Trådstartare
Spelar det stor roll om man kastrerar en hingst som tex nu i april? När det är vår? Tänkte mer på infektionsrisker o.s.v?

Tacksam för svar.

Sv: Kastrera en hingst

Beror på hur man har det själv med hagar och stall + hur vädret blir. Men generellt så är det mindre risker under vår och höst än under sommarmånderna.

Sv: Kastrera en hingst

Allra bäst är det att kastrera när det är snö på backen.. men det ska nog inte vara någon fara i april. Håll bara koll på såret! (: men tvätta det inte. och se till att hästen rör på sig mycket de första veckorna ^^
Vi kastrerade några utav våra unghingstar för några veckor sedan.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 347
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 975
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka