Kastrera 8årig hingst

A

armando16

Nu blir han äntligen minst, hästen jag väntat tålmodigt på. Han är för närvarande hingst, en rätt lugn och trevlig sådan,men har bestämt att av praktiska själ kastrera honom. Nu till min fråga;
Hur har det gått då ni kastrerat äldre hingst
Har de ändrat i humör?
Hur länge har ni väntat innan ni släppt ihop dem med andra vallacker/ston, hur har det gått?
Vad kostar en kastration idag?

jag e så glad:banana:

Sv: Kastrera 8årig hingst

Vad roligt att du äntligen fått din häst...

en kastrering kostar mellan 1700 och 3-4000:-, ring till din lokala veterinär och få ett kostnads förslag. Om det är en klapphingst du köpt så blir det hela betydligt dyrare.

Ca tre veckor efter kastrering är normalt att man kan släppa ihop dom med ston. Men i ditt fall, OM det finns valacker i hagen oxå, så hade jag varit mera försiktig, för tyvärr får du nog räkna med att hingstfasonerna sitter i mkt länge, eftersom han är i den åldern han är...

Var försiktig med att släppa ihop honom med en flock, testa hellre "en i taget", så kankse ni kan undvika skador på det sättet.

Sv: Kastrera 8årig hingst

Kastrerade min varmblodshingst då han var nio år, på klinik, eftersom han var såpass gammal samt varmblod. Läkningsprocessen gick på ett par veckor och kunde redan efter ytterligare ett par veckor släppa honom med andra hästar. Tyckte han blev supercool väldigt fort, kanske hade jag bara tur......
På klinik ca 3500-4000. Lycka till/ mvh P

Liknande trådar

M
Hästhantering Ja, hästar begriper man sig aldrig på... Jag har en arabvalack (6 år), som är väldigt ranglåg. I hagen är han alltid den som får äta i...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Lena J
·
F
Hästvård Jag har hittat en super snygg maffig 3 åring, som jag precis håller på att köpa. Han är super snygg och inte det minsta hingstig, kan...
Svar
5
· Visningar
3 214
Senast: arabia
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama