Kastration

L

Lillaloppan

Vad kostar det på ett ungefär att kastrera? Sövs dom alltid vid ingreppet? Min pojke får nog bli en "det" tror jag...

Sv: Kastration

vi funderar också över att göra våran alexis till en "det" tyvärr, men han blir helt till sig när det är tikar som löper här runt om... inne sitter han vid dörren och gnäller, och när han är ute sitter han och ylar... vi har pratat med veterinären och vi skulle få betala 2900 kronor...

Ok det var ju billigt... :eek: Får nog spara lite först...! Anledningen till kastration är att han har väldigt stora testiklar och dom är liksom i vägen.. Han har blivit biten i dom en gång, blev bara en reva. Sen hoppade han över ett lågt staket för ett par veckor sedan och rev sig på ena testiklen. I söndags gjorde han likadant igen men det va värre denna gången och det blödde en del... Inte så djupt men ändå! Vill ju inte att det ska hända något allvarligt så man får åka in akut... Hur lång tid tar det innan det läkts? På ett ungefär?

Stygnen (och tratten) brukar få sitta 10-14 dagar (beroende på klinik). Sen är det fritt fram igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 906
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 806
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama