kärringar som säger ifrån

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag gått för långt tycks det. Tänk att det är så jobbigt att en kärring säger ifrån när det enligt denne är heltokigt. Det är väll kul med trams och pojklek men nu är jag trött på att vuxna inte kan prata med arbetskamraten rakt över korridoren eller slänga ur sig saker som man tror när det inte går som DE tänkt. Då hoppar vi på kärringen kärringen med härskarteknikerna istället. För det går ju bra där, på hennes avdelning och så får det väll inte vara? Kärringar ska väll inte klara av att bedriva ett företag på runt 100 miljoner om året, bättre än de? Då måste väl grabbgänget gadda ihop sig och trycka ner lite. En kärring som klarar jobbet bättre än de är väl en hen, det kan ju inte vara en vanlig mamma och fru utan det måste väl vara något annat, mer manligt fast inte riktigt så manlig som de, utan någon mutant som är varken eller. När jag började skriva var jag skitförbannad, sedan igår. När jag skriver ser jag det ur en annan synvinkel och det är klart att när jag säger ifrån och ber dem tänka lite längre än näsan räcker blir det jobbigt, hur ska de bemöta det. En som inte skrattar bort tokigheterna utan står på sig? Fan vad jobbig jag måste vara för dem. Känns bra för mig att jag står för det jag säger och kommer fortsätta med det.hoppas det finns någon mer där ute som kämpar för jämställdheten. Ibland känns jämställdheten långt borta men om jag kämpar får min dotter det förhoppningsvis bättre i arbetslivet än jag och det driver mig att fortsätta kampen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 067
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama