Karlsö paviljong - väder och vind???

bettysmatte

Trådstartare
Tänkte åka och köpa en Karlsö paviljong (IKEA) idag :) . Tycker att det verkar så mysigt att ha i trädgården. Men det som bekymrar mig är att det står att man ska ta ner tyget vid kraftig blåst och regn. Hur pass får det blåsa och regna för att man ska kunna lämna det uppe? Det känns ju sådär kul att behöva hålla på och fixa med paviljongtyget i tid och otid... :crazy: Jag hade föreställt mig att man gör det lite mysigt inne i paviljongen, kanske med solcellslampor och dylikt, men det blir ju knöligt om man ska hålla på och plocka ner/sätta upp allt gång på gång... :meh: Någon som har lite mer koll?
 
Den håller inte särskilt bra för skånsk vind iaf. Vi har en på jobbet och taket måste definitivt ner vintertid.
 
Den håller inte särskilt bra för skånsk vind iaf. Vi har en på jobbet och taket måste definitivt ner vintertid.
Jo, men jag tänkte ju ta ner tyget (kanske resten också för den delen) när sommaren är över! Men det jag undrar är om jag ska behöva hålla på att syssla med den hela sommaren, eller om den kan sättas upp och stå kvar hela säsongen...
 
Jo, men jag tänkte ju ta ner tyget (kanske resten också för den delen) när sommaren är över! Men det jag undrar är om jag ska behöva hålla på att syssla med den hela sommaren, eller om den kan sättas upp och stå kvar hela säsongen...
Kommer det kraftiga vindar hade jag tagit ner det, det slår ganska mycket i tyget när det blåser ordentligt.
 
Kommer det kraftiga vindar hade jag tagit ner det, det slår ganska mycket i tyget när det blåser ordentligt.
Men vad är kraftiga vindar? Hur mycket blåser det då :confused: ?? Mina föräldrars fd parasoll var hopplös, och den fick fällas ner konstant pga att den annars välte. Så om paviljongen är lika känslig är det ju inget att ha till exempel....
 
Jag köpte min på dollarstore. Dock står det mot husväggen. Det har blåst rejält här. Tycker inte det rycker mycket i taket.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 833
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 062
Senast: Korven
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: cambodia
·
Övr. Katt Släppte ut katterna som vanligt i morse och dom kutade genast ner till stallet som vanligt, trots att det regnade så ville dom ut...
Svar
3
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp