Kärleken till en stallakatt

P

ponygirl

Du och din bror har varit hos oss något år, men du har alltid varit så skygg så vi har inte fått tag i dig och eftersom du aldrig fått några kattungar så har det aldrig varit några problem. Sista tiden har det dock märkts att du tyckt det var jobbigt när du löpte. Stora hankatter började hitta till dig och nästan våldtog dig. Jag ringde och bokade en tid för sterilisering. Tog bort maten för att kunna få tag i dig på morgonen. Du måste ha känt det på dig, för på morgonen var du puts borta.
Efter många om och men (ombokningar) fick jag tag i dig och lämnade dig hos veterinären.
Du fick sova ruset av dig i sadelkammaren och jag glömmer aldrig när jag kom in och du hade vaknat till liv. Du ”sa” ett kuttrande ljud och ville komma upp. Och jag som aldrig fått bära dig tog upp dig. Du la din haka mot min haka tittade mig djupt in i ögonen och bara spann. Jag grät och du bara spann, så nöjd fastän du måste haft jätteont. Du är så tacksam, nöjd och glad Du finner dig i att få tabletter, örondroppar och ha tratt på utan några protester.
Vet inte vad jag ville säga med detta egentligen, men vi kan väl vara överrens om att
du är underbar:love: :love: :love:

Sv: Kärleken till en stallakatt

Jag blev rent rörd när jag läste detta. :cry: Vilken tillitsfull och mysig kisse! :love: Hoppas att skyggheten försvinner nu i och med att du kastrerat henne och all den goda omvårdnad hon får.

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 433
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Jag vill gärna höra era tankar om detta: I höstas flyttade jag ihop med min sambo på våran gård, de tog med sina två katter (en hane -...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Sassy
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 314
Senast: Draumsyn
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn...
2
Svar
26
· Visningar
8 341
Senast: lilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar