karenstid för vaccination, snabb fråga

loser

Trådstartare
Hur lång tid är det karens på vaccination för o få tävla lokalt? nån sa sju dar och nån sa fem så är lite osäker. Blev helt plötsligt så att veterinären kom i måndags o jag tävlar nu på söndag, det är ju 7 dagar med den dagen hon fick sprutan. räknas det då eller? är lite förvirrad. och vad händer om man åker dit o hon fortfarande skulle vara under karens? Tack för svar!!:confused:

Sv: karenstid för vaccination, snabb fråga

5 dagar (var 7 förut) så det är lugnt :)
Vad som händer? Du får inte starta... Om det blir böter eller andra påföljder vet jag inte.

Sv: karenstid för vaccination, snabb fråga

Nu är det som sagt lungt. Vad som händer beror ju på om man måste visa intyget innan urlastning eller inte. Visar man det innan - får du vända och köra hem igen. Visar inte innan och startar - anmälan till diciplinnämnden. (TROR JAG)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 201
Senast: Vallmo
·
Islandshäst Jag läste av nyfikenhet ett ryttarbrev, där det stod någon rad om vaccination. Och jag blev förvirrad. Vad ÄR det som gäller? Missade...
Svar
4
· Visningar
1 511
Senast: Minstral
·
Tävling Jag har en fundering kring TR och vaccination. På grund av krockad dragbil har jag blivit tvungen att avboka den inbokade vaccinationen...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: stjarnfrugt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod