Kära Emilia

Sv: Kära Emilia

Hva bedre enn å titte på blodbanken har man å gjøre på lillejulaften? :confused: :rofl:

Skulle hatt Sand Vic på den der :devil:

Nei, men har du tittet på Yankee Paco?

Just hennes inavelsgrad gör ju allt knepigt.

Ägaren har tittat på Varenne och Muscles Yankee ...men men..

Själv rådde jag honom på franskt.
Tyvärr så har jag för mig att Jag de Belluet tjänar märrar i hemlandet..

Som sagt, ägaren öppen för alla förslag.
Ska behålla ungen men vill även att det eventuellt ska vara säljbart i framtiden.

Vad vet ni om Kadabra?

AM

Jag har dräktigt med Kadabra i år. Eftersom hans tvååringar har gått så bra i Kanada/USA, så har de höjt avgiften till det dubbla nästa år. Han är rätt stor (167 cm) och lämnar tydligen rätt rejält också. Det är ju lite annorlunda stam på honom, så det kan passa som outcross.

Hans avkommor har varit populära på auktionerna i USA och många har sålts för väldigt höga priser.

Daguet Rapide, en skvätt franskt som piffar upp, ändå balanserad linjeavel på Speedy Crown, Speedy Somolli och Super Bowl, Stamtavla

Quite Easy, hög inavelskoefficient, intressant om det skulle bli ett sto som man sedan outcrossar på! STAMTAVLA

Lord Capar, relativt hög koefficient och vet inte om han kommer att avelsvärderas, stam

Conway eller Angus Hall går ju alltid att sälja efter om man vill det. :)
Och det är ju alltid trevligt att behålla en sådan avkomma också. Det blev lite linjeavel på Speedy Crown på de kombinationerna.

Vi har diskuterat dina förslag just.
Men hur är det nu??

Vilka hingstar KAN man linjeavla på utan att det för den delen spårar ur?

Naffa kan bara "procenten".. :o:D
Har inte riktigt förstått färgerna och dess betydelse..

Eller tja. Snazzy förslag såg mest ut som en julgran så där fattade t.o.m. jag att hon drev med mig... Sand Vic och Emilia....:D

AM

Juliano Star är ju i sammanhanget ett budgetalternativ. Linjeavel på Speedy Crown och Star's Pride vet man ju fungerar.

Windsong's Legacy

Andover Hall kan väl aldrig vara fel...

Kadabra är intressant. JAg har bara hört positivt om ungarna och de två svenska tvååringarna som startat lovande har ju båda dessutom Valley Victory på mödernet.

Av alternativen Varenne/Muscles Yankee skulle jag aldrig ens fundera på vem. Varenne har ju börjat klart lovande medan MY:s avkommor i Sverige inte imponerat speciellt med tanke på förväntningarna, stomaterial och priset.

[

Av alternativen Varenne/Muscles Yankee skulle jag aldrig ens fundera på vem. Varenne har ju börjat klart lovande medan MY:s avkommor i Sverige inte imponerat speciellt med tanke på förväntningarna, stomaterial och priset.

Men just Varenne var ägaren inne på.
Men då hamnar vi på över 14 i inavelskoffeciens.

Kan fler varas snälla och titta där och säga nåt?

Varenne + Emilia

AM

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under 18 år var Linda Rosenquist ett välkänt ansikte i trav-tv. Intresset för ridning har också alltid funnits genom livet – och för sju...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: CarroT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka