Kaos jul, galen hund å skrikande barn

M

Mindra

Vilken kaos! Julen som ska va så trevlig och mysig, alla ska samlas och äta knäck och för mycket julmat för att sedan sitta lätt illamående framför ngn halvdålig sötsliskig amerikansk julfilm.. Men inte, systers rubbade golden fick tuppjuck och högg valpen trots att denne låg på rygg och gjorde på alla sätt klart att han gav sig. Sedan flyger samma golden på systers dotter (alltså ett barn han är med varje dag året om) när hon bara sitter å leker. Ingen skada direkt men ändå inte så lustigt. Den ena skäller på den andre och hundar stängs in och säras på hit och dit och mitt i allt gallskriker systerdottern. Kul jul!

Sv: Kaos jul, galen hund å skrikande barn

Låter som en golden som borde vara en f d golden.

Håller med föregående talare!:crazy:

Det var bla. en av anledningarna till att mina 3 hundar fick stanna hemma medans jag och sambon åkte till min familj för att fira jul i några timmar, dock så är ingen av hundarna i vår familj störda som din systers golden.
Min tik skulle slåss på liv och död med brorsans tik, min valp och mammas valp skulle leka gärnet och min och mammas gamlingar skulle ligga i ett hörn och sura mot allt och alla:angel:
Så det skulle bli ett rent j*vla kaos om de följt med, 6 hundar och en katt under ett och samma tak bådar inte gott.:rofl:

Så både vi och hundarna fick en lugn och fridfull jul:bow:

Senast ändrad:

Det kanske blev för stojigt för den gamle hunden. Ingen bortförklaring, men en förklaring kanske. När min unghund blev för stressad igår så lade jag ut båda i bilen så de fick sova istället för att behöva ha koll på allt. Men så trivs de väldigt bra i bilen också.

Vi var tvugna att ta med vår tik till julaftonsfirandet...slutade med att vi fick stänga in stackaren i ett rum för hon höll på att stressa ihjäl sej...(inte det bästa psyket heller)....Trodde hundstackaren skulle dö av flåsningar ett tag....

Så jag och hunden tillbringade julafton tillsammans med min sambo i ett sovrum....(va iofs inte så farligt eftersom jag ändå är deprimerad och ej vill träffa folk)....

//Domino_s

Hos sambons släkt klädde det superaktiva barnet ut sig till spöke och slängde sig upprepade gånger mot Råda. Då fick Råda också flytta ut i bilen. Det finns liksom en anledning att det är spöken man valt för att provocera fram en reaktion på MH:t.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka