Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja man behöver inte vinkla det åt något håll på förhand utan ha med olika debattörer/experter oftare som kan debattera på ett sansat sätt och tilldelas samma möjligheter att kunna svara. Tycker överlag att det är dåliga debatter där det bara går ut på att gapa högst. Där det förs vettiga diskussioner är på aktuellt men då är det oftast samma expert som på alla andra kanaler.
Tycker det är samma experter/politiker/debattörer över alla kanaler oavsett ämne. Svt skall ju vara opartisk så då vore det mer intressant med mera annat folk fick komma till tals.
Om samma personer dyker upp hela tiden, borde du ha några namn.
Men vad är problemet? Kan du inte med några konkreta exempel förklara vad du menar?
Nu har jag inte sett den där norska serien - som för övrigt är ett underligt exempel om det är den svenska debatten du vill diskutera - men de ämnen som programen tycks handla om diskuteras väl överallt? Och till leda, många gånger?
Jag uppfattar inget av de ämnena som "känsliga", jag menar, vad är känsligt med homosexualitet eller etnicitet?
När jag såg trådrubriken trodde jag att tråden skulle handla om tex impotens och otrohet, och hur konstig stämning det alltid blir när man tar upp sådant på en släktmiddag.
Tycker det är samma experter/politiker/debattörer över alla kanaler oavsett ämne. Svt skall ju vara opartisk så då vore det mer intressant med mera annat folk fick komma till tals.
Om du inte har sett den vet du ju inte om det är ett underligt exempel.
Jag trodde det skulle vara invandringen...
Du har nog missförstått lite, SVT ska vara folkbildande, inte nödvändigtvis opartiska i din mening. Varje gång man visar något om förintelsen behöver man inte ha med en tokstolle som förnekar vetenskapliga fakta.
Men det vore en kul dockusåpa... Foliehattar spekulerar, tittarna röstar ur den mest verklighetsförankrade varje vecka. Du kan nog sikta på final.
Denna serien har fått pris för yttrandefrihet och efter den visades drog Norska staten in alla bidrag till genusforskningen men tror tyvärr inte vi kommer få se den på SVT.
Sier du det? Så merkelig, det kan jeg overhodet ikke huske. Derimot husker jeg at serien var svært kontroversiell og møtte veldig mye kritikk fra alle kanter.