känslig mage?

E

Ewa Maria

hej på Er alla!
Jag skulle behöva hjälp med adresser och om någon vet priser,
jag måste analysera vatten, hö och hästens avföring för att få veta vad som fattas honom, och de andra hästarna i stallet. Alla 5 hästarna har vätska som kommer i samband med avföring, så pass att det rinner nedför benen... inte hela tiden utan när de bajsar. Bollarna är fina och runda men ändå kommer den här vätskan. I övrigt verkar de hyffsade, någon hostar lite men annars inget...
Är det någon som har en susning?
Jag blir oerhört tacksam för svar!
Tack för hjälpen,
:confused:

Sv: känslig mage?

Ewa Maria skrev:
hej på Er alla!
Jag skulle behöva hjälp med adresser och om någon vet priser,
jag måste analysera vatten, hö och hästens avföring för att få veta vad som fattas honom, och de andra hästarna i stallet. Alla 5 hästarna har vätska som kommer i samband med avföring, så pass att det rinner nedför benen... inte hela tiden utan när de bajsar. Bollarna är fina och runda men ändå kommer den här vätskan. I övrigt verkar de hyffsade, någon hostar lite men annars inget...
Är det någon som har en susning?
Jag blir oerhört tacksam för svar!
Tack för hjälpen,
:confused:

vattnet kan du få analyserat via ditt Miljö & Hälsovårdskontor.
Hö analyseras te.x på Ultuna
Likaså avföringen
Ring Ultuna och fråga

Liknande trådar

Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Ray
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 713
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 569
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Kan jag få lite hjälp i mitt resonerande? (Veterinär är kontaktad, vill bara ha ytterligare input.) Stor häst, minst 700 kilo, 12 år...
2
Svar
31
· Visningar
1 859
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar