E

Elwis_86

Jag har läst och hört att man inte får ta in en utekanin en stund på vintern inne i huset för sen när man tar ut den så börjar den att frysa... Men på sommaren kan man ta in den då och låta den springa i huset?

Ja på sommaren kan du ta in den. Precis som jag tar ut min innekanin på sommaren.
Det är just när de är stor värmeskillnad mellan ute och innetemperatur det är farligt.
Innan du tar in kaninen bör du dock tänka på att "kaninsäkra" de rum som kaninen ska vistas i.
Kaniner är nämligen väldigt förtjusta att bita i saker som tex. sladdar.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
525
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 707
Senast: vilde
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 846
Senast: Tiffany
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar