Kanin pellets HJÄLP AKUT!

P

Pretty

hejsan, vad ska jag ge min kanin för pellets?? Vilket är bäst att ge och ska man ge av olika sorter??! Behöver värkligen hjälp eftersom jag är helt okunnig :cry: :confused:

Jag hittade iallafall en sida där det står vad de olika foderna innehåller men jag fattar såklart ingenting men du kanske gör det?? http://cassiopeias.thorzen.se/pellets.htm?reload_coolmenus

Min kanin är en teddydvärgvädur, en hona, maxvikt är 1,9 kg.

Sv: Kanin pellets HJÄLP AKUT!

jag köper kaninpellets av min veterinär, det är jättebra:D Visseligen är de mycket dyrare än att köpa från en vanlig mataffär, men pelletsen från veterinären innehåller bara saker som verkligen är bra för kaninen och lagom mycket av allting!
jag tycker du ska fråga din veterinär vad han/hon rekomerar, om du inte kan köpa pellets därifrån kan du ju fråga vad han/hon rekomenderar från andra affärer, du kan ju ta me en innehållslista från olika sorter och fråga vad som är bäst :)

De jag kan råda om är att foder från matbutiker oftas innehåller alldels för mycket fett och olika onyttiga saker. Försök hitta en sort med mycket fibrer :)

Sv: Kanin pellets HJÄLP AKUT!

Jag köper ett helfoder-pellets som heter Carrier, från Granngården. Äts med glädje av alla våra små djur!
Din väger nog som min ungefär. Aktiveras den mkt? Isf borde den få ½ dl varje dag, om den är kelkanin så behövs inte lika mkt. Det står på fodersäcken hur mkt som ska ges!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 698
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 921
T
Däggdjur Hej. :) Jag vill bara uppmana er kaninägare om en sak angående foder. Ge inte din kanin Såna där foderblandningar med torkade frukter...
2
Svar
25
· Visningar
4 340
Senast: Jenka
·
P
Övr. Djur Jag undrar vad min kanin ska ha för mat dagligligen?? Hon kommer alltid ha tillgång till löspressat hö och få grönsaker/frukt/grenar men...
Svar
6
· Visningar
2 545
Senast: Pretty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama