KAnin igen..

J

jessie90

Mycket kanin trådar nu..
Får man tävla i hoppning med en kanin som inte har stamtavla?
Finns det klasser i utställning för kaniner utan stamtavla? :confused:

Sv: KAnin igen..

ja du får tävla i hoppning med kanin utan stamtavla

nej inte i "riktiga" utställningar men några föreningar brukar anordna s.k. "gårdskaninutställningar" där vem som helst får komma med vilken korsning som helst utan stamtavla!

Ja, du får tävla med alla sorts kaniner i hoppning.

För att en kanin ska få ställas ut måste den vara märkt med ett uppfödarnummer i höger öra och ett privatnummer i vänster öra. Däremot så får du ställa ut orenrasiga kaniner i s.k Keldjursutställning.

Ungefär hur ofta är det Keldjursutställning?
Vad bedömmer dom då?

Smartast är att köpa en renrasig kanin (ex dvärgvädur) som du kan ställa ut, hoppa med och avla på. ;)

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama