Kanin - hona eller hane?

ankic

Trådstartare
Funderar på att skaffa en kanin . Den jag fastnat för är en hane ,har bara haft honor tidigare . Hur är hanarna ?
Skvätter dom? Vad jag förstått så kastrerar många sina hanar ,varför?

:idea:

Sv: Kanin - hona eller hane?

alla skvätter inte, men endel gör det.
jag personligen föredrar hanar, jag tycker dom är mycket mera .. pja, sällskapliga. tycker dom inte alls är på samma sätt som honorna.

Vår kaninhane är kastrerad enbart för att kunna gå i flock med två honor.honorna är olika. Den ena mycket nyfiken,initiativrik och social. Den andra honan är en surkart. Hanen har hela tiden varit mjuk och gosig men tyvärr tappat lite av sin personlighet sen han blev kastrerad. Honorna domderar honom i tur och ordning och däremellan putsar de varandras mpälsar och ligger tre kaniner på rad.
Med den kunskapen skulle jag valt två kaniner från början så de har sällskap av varandra. En kastrerad kaninhane och en kaninhona. Då har de sällskap av en artfrände men behöver inte konkurera med en tredje. Har hört att det är bättre med fler kastrerade hanar än honor i en flock. Honorna markerar revir mot varandra oftare. Om man inte ska ta ungar på hanen tror jag det är lättare att kastrera den om den ska få träffa andra kaniner regelbundet. ser tyvärr alltför ofta ensamma kaniner i liten bur som inte blir pysslade med så ofta så en lite flock tror jag är roligast för kaninerna.:idea:

Jag har två hanar här hemma!
Ingen av dem är kastrerade, men fungerar jättebra ihop, är ju inte alltid dem gör det.
Men mina skvätter, eller nån av dem gör det iallafall, vet inte om det har med att dem inte är kastrerade eller inte!
Har haft en hona innan, men jag vet inte, tyckte hon var lika gosig som dem här herrarna!

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar på kattungeköp… Hur är det egentligen med skillnader temperamentsmässigt med hane respektive hona? Den kommer kastreras...
Svar
17
· Visningar
878
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix