Kanin eller inte...

Royal_724

Trådstartare
Åhh... Beslutångest!
Min kille har alltid tyckt att jag har för mycket djur, men så frågade jag honom för att tag sen om jag inte fick skaffa en kanin till! Och han sa okejdå...
Men nu vet jag inte om jag ska köpa en eller inte!:(
Är marknad imorgon och det brukar komma en dit och sälja så fina kaniner och dem är helt underbara! Både med stam och utan.
Så nu har jag inte en aning hur jag ska göra...

Sv: Kanin eller inte...

Om du tvekar så tycker jag du ska vänta ett tag till, för annars finns risken att du sitter där med en kanin som du inte är helt säker på...

Har ju hela tiden velat ha en till....men vi får se om jag kommer hem med någon imorgon!
Har dem ingen Hermelin så vill jag inte ha någon, sen ska man fastna för dem oxå ju...

Jahapp, då var man på marknaden!
Och dem hade så söta kaninungar, fastnade direkt för allihopa!
Tyvärr blev det ingen kanin, dem var bara 6 veckor gamla, om dem ens var det! Säljarna var lite konstiga, kaniner ska väl va minst 8 veckor gamla innan man kan ta dem från mamma!? Har jag för mig. Sa det lite högt så då gick en liten tjej fram, ärlig som dem små barnen är och fråga om dem inte ska va minst 8 veckor gamla innan man säljer dem! Då ryter tanten till och säger: Dem ska va 5 veckor, jag har haft kaniner i hela mitt liv så jag borde veta!

Dem ska vara 6-8v säjjer dom men jag tycker 8v är bäst då dom behöver mamman till dess för att inte bli "konstiga" eller så....

oki...dem var så himla små! så därför ja funderade på om dem verkligen ens var 6 veckor.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 263
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka