kanin drar av mkt päls

E

elinde

har en dvärgvädur/hermelinkanin på 10 månader som jag misstänker är skengravid då hon bygger bo. (hon är innekanin) jag blir bara lite orolig när hon drar av sej päls under hakan. nu är det helt kalt där, ca 5x3 cm stort! annars är hon glad o verkar må hur bra som helst! nån som vet nåt om detta?! har inte hittat nåt av den avdragna pälsen där hon håller på o bygger, hittar inte det i buren alls faktiskt.

Sv: kanin drar av mkt päls

Under hakan- på huvudet eller bröstet?
Skumt att du inte hittar pälsen. Kolla i munnen på henne (en av mina honor stoppade munnen proppfull en gång). Om den inte är där eller om hon har hållt på länge- är du säker på att hon drar av sig den själv?

Det är vanligt att honor rycker päls när de är skendräktiga, men de lägger ju pälsen någonstans.

Sv: kanin drar av mkt päls

under hakan är det. stor fläck tycker jag. Hon är ensam i buren o vi har inga andra djur eller barn och jag har sett att hon dragit. tycker det är konstigt men hon verkar ju inte må dåligt över det. hoppas att det ser värre ut än vad det är...

Liknande trådar

C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25