kandarstn ?

S

_saarah

måste man ha bridong ´bett under eller kna man ha bara stången? om man har bridong bett ska det vara samma storlek som stången ? större? mindre? ska stången va samma storlek som hästen brukar ha ? :confused: :confused: :confused:

Du kan ha samma storlek på stång och bridong.Jag har samma på mina grejer i allafall..men jag vet att andra gör anorlunda.

Du får inte tävla på ren stång..Men visst går det att rida på ren stång..Varför vill du göra det?

Man brukar ha samma storlek på både stång och bridong, eller så är bridongen mindre. VÄldigt viktigt att bridongen inte är för stor, då kan den "fastna" i stången.

OKej tack båda ..då vet jag :DDet var så jag trodde men var inte helt säker.

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
867
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
731
Senast: fio
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
785
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka