Kandarbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare blissare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 974
B

blissare

Alla ni som kan!!!
Har en 7 åring,(Welsh cob) stark och pigg!!!behöver ett bett som kan hjälpa oss så att han lyssnar lite bättre,vill ha ett "snällt" bett,vill inte "betsla upp" honom,utan bara något som hjälper till lite,nu rider vi på ett vanligt 2 delat och på ett 3 delat.Det är dottern som rider honom,inte allt för stor och stark(14 år) så ibland gör han lite vad han vill(forserade en potatisåker i söndags:smirk: )
Vad har ni för råd till oss...fick ett kandarbett,som sades skulle vara snällare en pessoabett...men hur funkar ett sådant???
images

Sv: Kandarbett

Och tt rida på blankt kandar är inte att betsla upp?:(
Tycker du ska köpa ett pelhambett med pelhamdelta till, det är snällare än ett kandar, som har så mycket hävstångskraft och bättre för hästen än ett pessoa. Tycker absolut inte att din dotter ska rida på kandaret då är det bättre att ha ett pessoa, fast med bara en ring där nere istället för två.

Det är just därförjag har frågan ute...för att få råd och lite tips:cry: ,kandarbettet ligger fortfarande i sin förpackning...har inte ens provat det...vill inte göra nått dumt med älsklingen:crazy:

eller så kan du pröva med att köpa ett bridongbett eftersom de är smalare. Eller ett rakt tränsbett..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 032
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
943
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka