C
Cronis
Vet inte om tråden ligger rätt... Det är ju kanske dels en ridfundering, och dels en utrustningsfundering...
Moderator får flytta den om den är olämplig här.
Jag har funderat på ett kandar till Tuben. Inte för att vi ska börja träna på passage, och piruetter, utan mest för att jag tycker att det är hemskt snyggt, samt att det kan vara trevligt att rida på det ibland. Även om man inte är bygdens nya Lussan...
Problemet är dock att hästen inte kan ha tjocka bett i munnen, (läs tjocklecken av två)
Han rids på smala, dvs bridong.
Han kan inte stänga munnen med ett vanligt tränsbett. Hur ska han kunna knipa igen munnen med två bett? Dvs kandaret.
Någon med samma problem?
Hur har ni löst det?
Finns det stänger som är smala? Har bara sett stänger i tränsbetts tjocklek.
Tips tack.
Vill dock inte höra ditten å datten om varför jag inte ska eller ska rida på kandar.
Det hör inte hit.
Vill bara ha tips med tillpassningen.
Moderator får flytta den om den är olämplig här.
Jag har funderat på ett kandar till Tuben. Inte för att vi ska börja träna på passage, och piruetter, utan mest för att jag tycker att det är hemskt snyggt, samt att det kan vara trevligt att rida på det ibland. Även om man inte är bygdens nya Lussan...
Problemet är dock att hästen inte kan ha tjocka bett i munnen, (läs tjocklecken av två)
Han rids på smala, dvs bridong.
Han kan inte stänga munnen med ett vanligt tränsbett. Hur ska han kunna knipa igen munnen med två bett? Dvs kandaret.
Någon med samma problem?
Hur har ni löst det?
Finns det stänger som är smala? Har bara sett stänger i tränsbetts tjocklek.
Tips tack.
Vill dock inte höra ditten å datten om varför jag inte ska eller ska rida på kandar.
Det hör inte hit.
Vill bara ha tips med tillpassningen.