MiniLi
Trådstartare
Det finns så många frågetecken just kring korn som jag gärna skulle få rätsida på.
Jag börjar med att rabbla upp lite frågor, sen är alla jättevälkomna att ge sin synpunkt eller att komma med ännu fler frågor.
Sen barnsben har jag fått höra att krossat korn tappar näring inom några dagar - är detta sant?
Är det någon skillnad näringsmässigt mellan att ge krossat korn eller helt korn (stöpt)?
Är det någon skillnad i hur kornet bearbetas av hästen krossat/stöpt?
Hur ska helt korn stöpas? Kokande vatten? Hur länge?
Vad finns det för fördelar med korn?
Vad finns det för nackdelar med korn?
Jag vet att korn tas upp lite här och var i olika trådar men jag tycker att det skulle vara bra med en samlad tråd där man kan ta alla frågor och synpunkter.
Jag börjar med att rabbla upp lite frågor, sen är alla jättevälkomna att ge sin synpunkt eller att komma med ännu fler frågor.
Sen barnsben har jag fått höra att krossat korn tappar näring inom några dagar - är detta sant?
Är det någon skillnad näringsmässigt mellan att ge krossat korn eller helt korn (stöpt)?
Är det någon skillnad i hur kornet bearbetas av hästen krossat/stöpt?
Hur ska helt korn stöpas? Kokande vatten? Hur länge?
Vad finns det för fördelar med korn?
Vad finns det för nackdelar med korn?
Jag vet att korn tas upp lite här och var i olika trådar men jag tycker att det skulle vara bra med en samlad tråd där man kan ta alla frågor och synpunkter.