Kan tiden läka sår?

MizzFail

Trådstartare
Jag sålde för något år sen mina två guldklimpar till en tjej som tar bra hand om dessa. Ponnyn köpte mamma t mig i julklapp 2007 som 6-mån bebis! Varmblodet som 20-åring med lunginflammation som vet trodde han gått med minst ett par mån.

Jag lärde ponnyn alla grunderna och med medryttarens hjälp red vi till den skabbiga travarn. Han var skinn o ben o utan livsglädje, men efter 5 mån var han i hull och vi hoppade 110, red LA dressyr..
Båda hästarna betöd enormt för mig. När de såldes begravde jag mig i min egna hunds päls och grät, grät och grät..

Tiden har gått o tårarna kmr ibland fortfarande. På nästan alla lov har jag varit där, bott nästan för att träffa dom igen. Helt underbart att kunna hitta ett sånt hem!!

Här om dagen fick jag veta att varmblodet ska tas bort om ett par månader, han är 24 år och när han inte sprang in pengar längre hade han det otroligt tufft!
Han har börjat magra av trots mycket mat, är inte lika pigg längre o så som dom blir.. Jag förstår att dt är hästens bästa.

Jag kan bara i

Liknande trådar

E
Hästmänniskan jag är så arg,ledsen.. det finns inte ord för det här.. för 6 månader sen sålde jag min ponny.. han betydde ALLT för mig, han var min...
Svar
19
· Visningar
2 349
Senast: amkm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈