Kan småfåglarna äta havre?

Centaur

Trådstartare
Solrosfröna är slut så jag undrar om det går bra att lägga krossad havre i fågelmatare? Gillar dom det? :)

Sv: Kan småfåglarna äta havre?

Solrosfröna är slut så jag undrar om det går bra att lägga krossad havre i fågelmatare? Gillar dom det? :)

Det brukar inte vara någon större hit. Möjligen på marken åt fasaner.

Sv: Kan småfåglarna äta havre?

Gråsparvarna brukar äta av ankornas mat, hel havre och korn, verkar poppis. Dock inte sett några andra fåglar äta av det.

Liknande trådar

Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 248
Senast: moster_punk
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 202
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 217
Senast: GoLightly
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar