Kan småfåglarna äta havre?

Centaur

Trådstartare
Solrosfröna är slut så jag undrar om det går bra att lägga krossad havre i fågelmatare? Gillar dom det? :)

Sv: Kan småfåglarna äta havre?

Solrosfröna är slut så jag undrar om det går bra att lägga krossad havre i fågelmatare? Gillar dom det? :)

Det brukar inte vara någon större hit. Möjligen på marken åt fasaner.

Sv: Kan småfåglarna äta havre?

Gråsparvarna brukar äta av ankornas mat, hel havre och korn, verkar poppis. Dock inte sett några andra fåglar äta av det.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
898
Senast: Bison
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 482
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 305
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI