Kan ngn berätta lite om foderjäst?

N

Nickan

Vad ger man det för mm?

Går det att ge tillsammans med soja? Tänkte på proteinet...
 
Jag ger det för att hästarna mår bra av det.
Ger som extra tillskott vid hö/kraftforderbyten, pälsfällning/sättning och när nån varit ute och rest eller är lite hängig eller risig i magen eller ifall jag vill ge lite extra protein.
Kort och gott ett universal medel.
Mina hästar har fått mycket finare päls, är mer harmoniska och verkar generellt mer välmående.

Jag skulle aldrig få för mig att ge hästarna soja, så därför vet jag inte hur den kombinationen fungerar.
 
Varför inte soja? Motivera gärna :)


Foderjäst ges alltså för att hålla hästen i baklans vid tillfällen då det kan vara lite "knöligt" för den?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
482
Senast: WildHorse
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
514
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 326
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp