Kan någon förklara...

loveponies

Trådstartare
..för mig varför mina tabeller envisas med att inte vara centrerade?
Alltså jag har tabeller i tabeller, och i dessa tabeller har jag tex bilder. Tabellen är centrerad, och på min dator, alltså i dreamweaver, så ligger den i mitten. Men i webläsaren hamnar innehållet i tabellerna straxt till höger. Varför? :confused:
Länk:
http://dragonfire.knows.it.

Gå in på tex "färggenetik" och titta på bilderna som finns där. Hur kan jag få dem att ligga mitt i? Kan det bero på att den första tabellen ligger i ett skikt? (<div>)?
 
Jag använder explorer.
Scrollade du ner på sidan? (färggenetik). Vissa bilder ser ut att sitta mitt i, men det gör de inte, men vissa sitter helt klart alldeles för mycket åt höger.
Du kan även gå in på "kattungar" och sedan gå in på resp kattunges hemsida. Där kan man också se att bilderna inte riktigt sitter i mitten. :confused:
 
Jag ser också att bilderna är något åt höger (vissa bara 1 cm från kanten, andra längre ifrån).
Kan kolla lite på det ikväll!
 
För mig hamnar de helt perfekt oavsett vilken av sidorna jag går in på...
 
Kollade riktigt noga och de ligger lite lätt åt vänster, men det gör i princip alla sidor på den här datorn, inklusvie min egna hemsida. Tror att skärmen (upplösningen) är bredare än sidorna är gjorda, eller?
 
Åt vänster? De ligger åt höger för mig. Och det är inte hela sidan, bara de bilder som ligger i tabeller som som i sin tur ligger i en tabell.
 
Ja, men bry dig inte om det för det är som sagt så på alla sidor för mig. ;)

Ska kolla på bilderna enbart...
 
Hm...man kanske kan göra så att man redigerar dem så att man har lika stora bilder som tabellen, men att det som går från kortet till tabell kanten är genomskinligt.

Vet inte hur jag ska förklara...

Att det ser ut som det gör nu bara att tomrummet fylls ut av en genomskinlig bild eller att du gör sidorna på bilden du har nu (bilderna) genomskinliga (lägger till utrymme). Då fixerar du bilderna i tabellen.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har ju både läst (varför syns länkar så himla svagt? :cautious:) om fenomenet och upplevt det själv förr, men när jag nyss fick en...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
29 490
Senast: MikaTela
·
Hundhälsa Senast igår fick jag "tipset" att jag borde sätta en Haltigrimma på min hund. Jag förklarade att jag ansåg det vara farligt och att jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 421
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Kaki
·
IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp